door Jos Widdershoven | dec 1, 2020 | Algemeen, Minor, Studenten
Docent-onderzoeker Jim Bemelen neemt alle opbrengsten uit de minoren van het afgelopen blok door in deze videopresentatie. Helaas geen fysieke presentatie van ZieDit deze keer. Normaal gesproken presenteren de studenten hun eindwerkstuk van de minor (een...
door Jos Widdershoven | dec 1, 2020 | Algemeen, Drone LoRa Lokalisatie, Onderzoek
Guy Dols in gesprek met Jim Bemelen over het project Drone LoRa Lokalisatie (DLL). Met DLL kunnen objecten of personen met een LoRazendertje (ter grootte van een sleutelhanger) gelokaliseerd worden door meerdere drones. Het voordeel van LoRa is onder andere dat de...
door Jos Widdershoven | nov 24, 2020 | Algemeen, Onderzoek, Train4Smartservices
In een mooi programma hebben projectleden en partners de deelnemers meegenomen in de best practices van dit werk-leer programma. In 18 maanden tijd trainees klaarstomen voor een rol als IT expert(e) gaat niet zonder doorzettingsvermogen en veerkracht. Wat kwamen we...
door Jos Widdershoven | nov 10, 2020 | Algemeen, Onderzoek, Train4Smartservices
Het internationale omscholingstraject Train4smartservices waarin Zuyd Hogeschool (met haar faculteit ICT) een partner is, is genomineerd voor de Computable Awards 2019, in de categorie Opleider van het Jaar. Train4smartservices deelt haar nominatie met negen andere...
door Jos Widdershoven | feb 16, 2020 | Algemeen, Digital Forensics, Onderzoek
File carving is een specialisme in het digitaal forensisch onderzoek, en gaat over het vinden van verwijderde bestanden. File carving speelt een belangrijke rol in veel justitiële zaken vooral bij digitaal beeldmateriaal van zedenmisdrijven. Posterpresentatie...
door Jos Widdershoven | feb 2, 2020 | Algemeen, Learning analytics, Onderzoek
In het HogerOnderwijs (in Nederland) zijnde belevingvan de student en de rendementen graadmeters waar instellingen op afgerekend worden. Er liggen kansen op het gebied van Learning Analytics, zelfregulerend leren en het leerontwerp om zowel beleving als rendementen te...