Prototype eyetracking voor digitale tafel FoLA2

Prototype eyetracking voor digitale tafel FoLA2

Prototype eyetracking voor digitale tafel FoLA2 Leren in een groep komt op meerdere manieren in terug in het onderwijs.  Het is interessant om te zien hoe mensen samenwerken en samen leren op een digitale tafel. De RWTH maakte een framework  voor het ontwikkelen van...
Het slimme bed

Het slimme bed

Het slimme bed Het slimme bed is een project waarin wordt gekeken hoe IoT-oplossingen kunnen bijdragen om zorgmedewerkers te ondersteunen. Dit project richt zich concreet op het meten van beweging van patiënten in bed. Als patiënten lange tijd in bed liggen, kunnen...
Uitdagingen voor een smart home

Uitdagingen voor een smart home

Uitdagingen voor een smart home Huizen veranderen steeds vaker in smart homes. Het biedt vooral veel gemak. Zo kun je bijvoorbeeld je nachtlampje aan- en uitzetten vanaf de skipiste in Oostenrijk. Minder handig is het als je met een volle wasmand in de handen eerst je...
Kunst en cultuur in Artificial Heële

Kunst en cultuur in Artificial Heële

Kunst en cultuur in Artificial Heële Het doel van dit project is om burgers van Heerlen te laten kennismaken met de mogelijkheden van toegepast AI. Aan de hand van augmented reality kunnen ze een wandeling door het centrum van Heerlen maken die hen meeneemt in de...
Intelligente assistent om 3D handspalk te maken

Intelligente assistent om 3D handspalk te maken

Intelligente assistent om 3D handspalk te maken Een handspalk komt veel voor tijdens behandelingen aan de hand. Je kunt een spalk maken met een 3D-printer. Toch komt dit in de praktijk weinig voor. De apparatuur is te duur en het is te  complex om de foto te vertalen...